Heldag med hovslagaren

Nåja, nästan iaf.
Kalkonen skötte sig riktigt bra. Riktigt stolt var jag över henne. Inget muttrande för hovslagaren om att han inte tänker sko henne igen heller. Dock sulor på fram o order om att undvika lera. Så ut i paddocken igen. Måste fundera ut en vettig lösning på det problemet.
Ridningen är bara att börja med iaf. Äntligen. Dock kommer vet o vaccinerar imorgon. Får se om jag kan hinna ut o rida ngt innan hon kommer.
Grisan är mkt bättre i fötterna. Hade problem m hålväggar förra vintern/våren, som blivit bättre o bättre. Skönt. Kan mkt väl ha o göra med att hela förra vintern var som en regnig höst = lera!
Nikita inga konstigheter. Men han fnular fortfarande på om hon kan ha haft fång ngn gång. Inget vi el förra ägaren känner till dock, o där har hon varit sen hon var två.

Ingen häst utan hov, kan man lugnt säga. Skyfflat lera från stallplanen har jag också gjort idag. Så mkt att jag inte kunde rubba skottkärran. O så mkt att den som kunde rubba skottkärran inte kom många meter innan hjulet säckade ihop. Ooops.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0