Dag 2 del 2

Sådär fyra timmar senare har jag fått någorlunda ordning, MEN jag har alldeles för mkt täcken. O träns. O schabrak. O grimmor. O martingals. O benskydd. Benlindor ska vi inte ens börja tala om.

Det mest chockerande idag är dock inte att jag har för mkt saker, utan att Kalkonen/Bocka/Stella hade lämnat flera stora högar på samma ställe!! Har jag tur brukar det finnas en halvt söndertrampad hög. Annars är alla högar sönderstampade o runtvispade i hela boxen. Så från o med nu så älskar jag halm. Jag gillar iofs halm, men det suger o mocka. Dock krubbet hon imorse så remmen åker på igen.

Nu ska jag duscha innan hästarna ska in, så jag luktar lagom m häst till nyårsfirandet. Sen ska hela familjen sova borta. Händer aldrig kan jag säga, men att ens försöka få tag på en taxi härute på nyår är inte att tänka på...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0