Inte gjort annat än o ridit

Känns det som. Har satt igång o joggat Eskil den här veckan. Så jäkla trevlig häst. Positiv, framåt och mjuk.
Missy har ridits igår o idag utan ledare med Matten o Grisan som sällskap o skött sig mkt bra. Bakbenen var på väg upp igår, men hon tog tillsägelsen mkt bra. Så nu får matte rida själv.
Igår gick Kalkonen o Grisan en lång skrittur upp i norra naturreservatet med Bonnie. Kalkonen, nej jag menar Stella, knatade på riktigt bra, och fick gå först förbi de sabeltandade tigrarna när Grisan o Bonnie höll på o dö av skräck.
Idag blev det en lite kortare tur, men med lite trav, branta uppförsbackar o snöpuls. Mkt duktig, dock lite trött efter igår i huvudet. La dock av ett litet glädjeskutt. Trött i benen var jag med eftersom jag envisades m o ta galoppsadeln för att slippa kalla järnstigbyglar. Imorgon får hon stå.
Imorgon ska jag inte rida ngnting. Missys Matte rider Missy (o Gris om jag har tur) o Eskil tyckte det var läge o tappa en sko. Ska ringa Stav imorgon, men så snabba lär de ju inte vara.
Det blir mocka på morgonen innan jobbet eftersom det är torsdag = träningar.



Passade på o torka både ponny o hund i solariet samtidigt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0