Fortfarande så skrittas det barbacka

Häromdagen tog jag med min goda vän T då jag bett henne skritta Grisan åt mig. Jag ville själv se hur hon rörde sig, från marken. Lite stelt bak, men det släppte efter de första varven. Lite oengagerat att skritta i ridhuset, men eftersom Grisan inte verkar klara av att kunna skritta ut, utan mest hoppar omkring på bakbenen och slänger sig iväg i galopp, så får det bli så några dagar till.
För o liva upp stämningen tyckte jag att T skulle göra lite krumelurövningar a la ridskola. Damsadel, bakofram osv. Damsadel gick väl bra, men bakofram var Grisan inte alls med på o skickade T ned i ridhusspånet.
T låg i spånet och skrattade så hon grät en bra stund.

Nu har jag varit ute och hämtat ut lite hästgrejer ifrån mitt stora förråd, tjockare innetäcke och tjockare utetäcke. Fram tills nu har hon stått med ett tunnare HW Rambotäcke inne och ett ofodrat Domaniregntäcke ute, och eftersom det var frost härom natten är det dags för något varmare. Nog för att det är varmt i stallet om nätterna, min är nog den enda som är täckad, men också den enda korsförlamningskusen. Dessutom står hon närmast utgången för att slippa boxgrannar. Tog i allafall hem ett lite tjockare bucas innetäcke och ett fodrat HW Rambo utetäcke. Passade även på att plocka med mig en sadelgjord och en padd, så jag slipper rida barbacka.

Har tänkt att jag ska dra hela historien om Grisans fodervärd i något inlägg, men det är en rätt lång historia att sammanfatta, så jag länkar istället till Buke, där den är berättad en gång;

Köpte en ny sadel häromdagen förresten, vad nu Grisan ska med fem sadlar till. En Max Höpfner Achlerich.
http://www.jensensport.se/jensense/saddles/hopfnerahlerich.htm


Har tänkt att jag ska dra hela historien om Grisans fodervärd i något inlägg, men det är en rätt lång historia att sammanfatta, så jag länkar istället till Buke, där den är berättad en gång;

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=996330


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjabba, jag har Frågestund i min blogg och skulle bli jätteglad om du ställde några frågor. Inga frågor är för dumma! Tryck här för att fråga: http://potatismos.blogg.se/2009/october/entry-52534023.html#comment

2009-10-02 @ 08:32:45
Postat av: Kristin

Jag har läst på Bukefalos nu och jag är för ovanlighets skull helt mållös..

Hoppas du lyckas få tillbaka var enda krona du ska ha av den där idioten till fodervärd!!

Vilken tur din häst har som har en engagerad matte som fick veta det här och kunde rädda henne innan det var för sent.

//Kristin

2009-10-06 @ 10:55:30
URL: http://minhast.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0