Igår kom den

Min efterlängtade Max Höpfner.



Det var en spänd väntan tills jag kunde prova den på och se om den passade, men jag hoppades på det bästa. Grisan är rätt rak i ryggen, precis som Höpfnersadlarna, hennes sadelproblem har varit att hon musklat sig så mycket att vi fått byta till en vidare bom (dvs ny sadel) hela tiden. Idag finns där inte så mycket ryggmuskler.

Sadeln låg hursom bra, behövdes dock en padd, vilket bara är bra, annars kommer hon inte kunna ha sadeln om ett par månader.


Varifrån kommer prickarna på bilden? Tog hur många bilder som helst, men det var prickar på alla bilder! (Ja, jag är helt inkompetent bakom kameran).

Red en sväng i ridhuset i skritt och trav, kändes riktigt bra. Att sadeln ser ut att ligga bra och att den verkligen gör det kan ibland vara två helt olika saker, men Grisan brukar alltid låta mig veta om hon inte trivs med sadeln. Dock var hon väldigt pigg, och det blev en del galopp på stället och lite vift med frambenen, men efter ett par minuter gick hon i ett bra tempo. Tyvärr kändes det inte lika bra för mig. Jag har ju i princip inte haft någonting med hästar eller ridning att göra på ett år (minus ett par veckor på Hogsta).
Dels så har jag hunnit med att föda barn och dels så har jag lyckats skada kroppen rätt ordentligt. Har fått ett par skruvar inopererade i fingerlederna och min vänsterfot blev i stort sett helt krossas. Innerknölen (ni vet vad jag menar, vid fotleden) blev helt krossad, stortån ramlade av (!) och jag hade ca tio brott i själva foten. Detta resulterade i en steloperation av foten samt en stortå som saknar mycket känsel och framförallt rörlighet.
En stunds lättridning resulterade i en del smärta, men jag hoppas att det är en vanesak som kommer gå över. Vad ska jag göra annars? Det här är min hobby, mitt intresse, mitt arbete, min livsstil.

Har återbesök på Karolinska den 22:a igen, får se vad som sägs.


I boxen igår

Kommentarer
Postat av: Therese

SV: Har frågat henne i hennes blogg, är ju som du säger att man kanske inte alltid (men i de allra flesta fall) vet hur gammal hästen är.



Mitt inlägg var mer generellt då jag hade en som provade min ena häst förut men backade sen p.g.a åldern, vilket jag tycker ändå är konstigt när man vet om det innan och hästen uppfyller alla andra förväntningar (självklart kan det vara "gammal eller knackig) men då är det ju en helt annan sak.



2009-10-08 @ 14:59:42
URL: http://hobbyryttaren.blogg.se/
Postat av: Timmie

Jo, grisen du såg är helt äkta bilden var inte fejkad. Den nya microminigrisen får plats i en temugg!!!



2009-10-09 @ 08:24:02
URL: http://melanozz.blogg.se/
Postat av: Lotta

Fin sadel :)

2009-10-09 @ 19:24:19
URL: http://lottasdagar.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Fast jag är inte så orolig över sådant, visst vill jag ha en fölunge som kan hävda sig inom hoppningen men dem blir ju som dem blir, bara för att fölet har en duktig pappa betyder det ju inte att fölet kommer bli lika bra :P Jag tror mer att det handlar om temperament och ryttare :P

2009-10-10 @ 15:33:43
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Lamia

Av någon anledning rinner bara blodet genom ena sidan av huvudet..Har för mig att dom sa att han fastnat i något som yngre? Iaf, det rinner massa blod och ådrorna blir därmed jättestora. Jättekonstigt verkligen.. Men han verkade inte lida av det och han går svår hoppning :)

2009-10-10 @ 16:15:12
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Anonym

prickarna på bilden kallas ORBER , :) döda djur och människors energier ! sök på googel !

2009-10-10 @ 16:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0