Skrittur = vill inte

Jag insåg att situationen att försöka skritta igång Grisan utan sadel är ett mindre lyckat projekt, så idag rotade jag fram en extra dressyrgjord och vek en gammal svettfilt, som jag har kvar sedan galoppsadeln, under dressyrsadeln. Insåg att det började bli mörkt och rotade fram lite reflexer också. Hittade bara en väst och en benreflex. Bröstan tog jag ju med mig hem när jag stod och viftade med den efter bussen en kväll häromdagen, och sen tuggade stora jycken sönder den. Nog borde jag dock ha fler reflexer någonstans...

Hur som, första minutrarna gick bra, sedan började hon hoppa runt på bakbenen. Kastade sig fram i galopp över åkern (som vi skrittade i kanten på) så fort jag skänklade fram henne, och stod på bakbenen så fort jag bad om en långsammare tempo. Insåg att vi kunde hitta på något smartare än att bråka runt på andra sidan vägen och skrittade (eller skuttade) hemåt, och skrittade runt i ridhuset istället.

Mitt lilla popcorn har nog inte ont i sitt bakben längre iaf.


Samma gamla Grisan

Kommentarer
Postat av: Emma Gynning

Ha en fortsatt trevlig kväll!

2009-09-29 @ 20:20:14
URL: http://emmagynning.blogg.se/
Postat av: Ronda.blogg.se- Mode, Tips, Skötsel, Tankar och Funderingar, Träning/Tävling och Ridsport, allt för dig och din häst!

Sv: Okej tänkte faktiskt kolla på ett vintertäcke till Saga från Bucas men tänkte fråga dig om ditt täcke har helhals? :)

2009-09-30 @ 10:36:12
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: nickie

coolt :)

2009-10-03 @ 10:50:25
URL: http://nicolefagerholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0