Häst m dressyrtantsknut i pannan

Jävla kardborrar...

En halvtimme i ridhuset med två travpass. Arg häst som vill galoppera och bara studsar i traven när jag inte vill släppa fram henne. Rider ändå i ett rätt friskt tempo, men vill inte ha det "friskare" då åker huvudet upp och ryggen ner bara. Rätade ut problemet med lite skänkelvikningar, åttor och att korta upp traven ett par steg här o där. Hon släppte rätt fort och la sig i remontform. Gud vad mjuk hon blir då. Ramlade igenom bogen ett par gånger i de första böjda spåren, det släppte också, men så fort jag inte passar på henne, så ramlar hon igenom igen.

Det stora problemet är ju hattifnatten på ryggen. Grisan har alltid velat skjuta över mig åt höger, o efter min steloperation gör jag samma sak själv. Trampet i vänsterfoten är mkt dåligare än i högerfoten. Idag bassade jag mig själv lite och trampade lika mkt i båda. Efter ca 3 varv hade jag dock grymt ont i vänsterfoten. Nåja, det är väl bara o nöta på så blir det bättre. Hade samma problem när jag körde motorcykel i somras, då tog det visserligen en bra stund längre, men ont i den hade jag.

Kommentarer
Postat av: Frieda

Du va inte kvar idag när jag kom... =(

Kommer du ut nåt snart igen? Jag är ute lördag och söndag! Hör av dig om du är på väg ut! =)

2010-09-16 @ 21:55:36
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: Sara

sv: Underlaget är det bästa som finns att få tag på i Sverige, inte halt inte djupt och med svikt :) Hon snubblade bara på sig själv helt enkelt, tur att hon inte skadade sig.

2010-09-18 @ 14:26:37
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Lamia - Vinn ett täcke!

Jag har också skitdåligt tramp med vänster fot, fattar inte varför :S

2010-09-24 @ 15:50:58
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0