Uppdatering

Jag är som vanligt lika bra på att uppdatera, men det har, som alltid varit så mkt.

Mupp 1 och 2 har varit ovanligt omuppiga. Skönt. Den rädda lilla hingsten har fått ny hage. Med mkt kortare sträcka från boxen. Visserligen inte mitt huvudbry, men jag glädjer mig över två påsar mindre att släpa bort till stora hagarna. Grisan har väl varit största muppen senaste veckorna, så nu får hon gå själv.

Trotsåldershingsten har faktiskt skött sig rätt bra han med. Eller så har han bara insett att om han låter bli att bitas, ha dragkamp o sprattla med frambenen så kommer man snabbare ut till maten.

ViDunder har fått vinterskorna på sig (eller hjulen då), så nu är han ännu större. Lösningen på problemet med att inte kunna köra om segpruttar på våran kringelikrokväg är också löst. Det är ingen som vill ha ViDunder liggandes i arslet. Nu kan snön komma bäst den vill iaf. Gärna lite sådär lagom överasskande så jag kan extraknäcka som bärgningsbil.

P&J den 30:e ligger på schemat för Gris o Lillmatte.

Nästa vecka har jag blivit med praktikant. Skönt med lite sällskap. Tror hästarna börjar bli lite trött på o höra mina utläggningar om dumma trafikanter, korkad sambo, muppig hund och hurvida Juholt borde avgå eller inte.

MVG++ på projektarbetet om svarta löner inom hästbranschen förresten, grymt!

Kommentarer
Postat av: Noomie

Jaa, jag har hört att ET kan vara lite sånna. Det är därför jag skjuter upp att ta tag i att ringa någon hela tiden. :P Jag vill ju vara helt säker på att de gör det för hästens bästa liksom, och inte för att tjäna pengar på det bara. Jobbigt läge, för man kan ju aldrig vara säker. :P

2011-10-22 @ 18:22:17
URL: http://lexx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0