Veckan som gått

Veckan har gått relativt fort, mkt tack vare min kära plaktikant! Jag ska erkänna att jag faktiskt föredrar att arbeta på egen hand, men man får snabbt lappsjuka. Att jobba med vettiga människor är dessutom roligare än att jobba själv. En massa extrasaker har vi dessutom hunnit med, som o skrubba ur alla gamla smutsiga hinkar, plocka ner lite spindelväv etc. Alla hästar har skött sig bra, lilldampen har tom skött sig ruskigt bra! Ett halvhjärtat försök till o nypa mig varje gång vi gått ner för backen, men annars inget. I fredagsmorse stod vi tom o mös i boxen rätt länge utan att han försökte på sig ett enda nyp. Snel häst! C och H är väl visserligen på god väg att äta sig ut genom hagen, men vem kan klandra dom. H får väl visserligen skylla sig själv, men C är det minsann lite synd om. Brukar dra på radion, så han kan stå vid grinden o lyssna istället. C och H tyckte väl däremot att lillmatte var lite knäpp som var ute o fotograferade deras bajshög (...) Grisan har gått riktigt trevligt hela veckan. Två lyckade uteturer med lillmatte och några lyckade pass på ridvolten. Lillmatte har dock lite träningsvärk vill jag tro. Imorgon blir det P&J på Runsten för Grisan o Lillmatte. Outfiten går tydligen i rosa. En klass får det bli den här gången, det får räcka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0