Dags

Dags att uppdatera kanske. Guldponnyn är på plats, hon har tagit allt med ro. Alla andra hästar har däremot inte tagit det med ro. Hingstarna är stormförtjusta, minst sagt.
Grisan smällde i väggen konstant hela första natten o var smått hysterisk vid ihopsläppet. Vem som har tutat i henne att shetlandsponnyer har huggtänder vet jag inte. Mycket lustigt såg det dock ut. Grisan har ju fått gå själv sen i somras eftersom hon inte kunnat vara snäll mot dom andra hästarna, så när hon poppade iväg i ren panik med ponny efter sig som ville hälsa låg jag nästan dubbelvikt på marken av garv.
Nu, en vecka senare, är dom som ler o långhalm. Med resultatet att dom går i taket om man skiljer dom åt. Ponny är väl värst, hon far runt som ett popcorn ovanför huvudet på mig. Grisan är ok, sålänge andra hästar är i närheten. Jag o ponny lämnade dock gris o lillmatte på volten när vi var klara igår, vilket resulterade i en gris på bakbenen fick jag höra. Nåja, vi har något att öva på.
Idag tänkte jag löshoppa. Gick sådär. Ponny o gris for mest runt som två jehun på volten. Lite hoppning blev det dock. O en del rullning.


Kommentarer
Postat av: Caroline

SV vet inte exakt hur du menar, menar du att alla hästar skulle ha samma storlek?

2012-04-28 @ 18:00:08
URL: http://internationalshowjumping.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0