Mkt jobb, lite tid

Mkt att göra, lite tid till att blogga. Den mesta av min tid har slukats av bokföringen, men nu är den klar. För tillfället.
De fyrbenta har inte fått göra så jättemkt, mer än att njuta av solen (och vada i leran stackarna). Var nere på Butiken i Stallet igår och beställde ett HW till lillskrutt. Hon har en bunt tjocka täcken, kanske dags för ett ofodrat regntäcke. Nog för att hon håller sig varm under all päls, men dagar med snålblåst och evighetsregn, så kan det vara skönt att slippa bli blöt. Pälsen försvinner dessutom i en himla fart. Ibland undrar jag om det är en box eller ett skatbo jag står i och mockar.

Något annat som sluktat lite tid är ett nytt projekt. Mkt trevligt, men orutinerat projekt som hittils skött sig exemplariskt (med undantag för en dag av bockande. Men man måste ju försöka). Men mer om det i ett mobilinlägg.

Stormupparna är jag trött på. Igår rök dom ihop utanför stalldörren, jag försökte slita isär dom, med resultatet att jag hade ett halvt grimmskaft i ena handen. Tjoho, så for dom iväg. Jag stängde snabbt grinden, och motade bort dom från andra utgången som jag blockerade med skottkärror. Efter en evighets rodeo försvann som in i den smala glipan som är mellan sjukhagen och småmupparnas hage och går som ett L. Där sprang dom in tills det tog stopp. Smarta djur. Jippe (ok, smarta vi tvåbeningar som inte satt för den i båda ändarna.) Där stod dom och kom ingenstans. Försökte backa ut den bakersta, men han fixade inte kurvan. Och fixade inte han kurvan, så skulle den andra def inte göra det. Slängde in lite hö, och började leta efter skruvdragaren. Hittade den efter lite om o men, men inte rätt bitts. Tack o lov kom byggarna förbi och skruvade ner alla plank (jag var dock tvungen att vika främsta hästen dubbel. De vågade inte skruva ut skruvarna närmast sålänge muppens huvud befann sig närmare än två meter :p). Sedan var hästarna fria.
Idag, samma visa. Dom ryker ihop, jag försöker slita isär dom. Då går den andras grimma sönder, och hans framhovar missar min skalle med två cm, så istället knockade han mig med huvudet.
Behöver jag säga att jag allvarligt överväger att köra iväg dom (eller den ena åtminstonde) till limfabriken medans ägarinnan är på jobbet?

Kommentarer
Postat av: Frieda

Berätta mer om projektet!!

2012-04-22 @ 02:46:23
URL: http://gaaaalet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0