Nu har det börjat snickras

och om en månad flyttar vi.
På många sätt har jag trivts där vi står idag, jag delar hästsyn m stallägaren på mångt och mycket, men det är dags att flytta nu.
Dels så saknar jag ridsällskap, det är träligt att hålla motivationen uppe när man alltid rider själv. Dels så är ridvägarna både tråkiga och få och för att komma till dom måste man rida 300 m på 70-väg. Vilket inte är särskilt lockande på eftermiddagen efter jobbet i mörkret när det åker mkt bilar som har bråttom.
 
När vi flyttat kommer vi har ruskigt mkt ridvägar (som jag utforskade i somras, när hästarna gick hemma på bete), inga stora vägar, gångavstånd till stallet (även om det aldrig kommer hända, jag tar bilen), ridsällskap och lite större flock.
 
Jag är ingen superförespråkade för att hästar ska gå i flock, med undantag för de första åren. Har alltid haft hästarna 2 och 2, när jag kunnat bestämma själv. Dock har Bocka alltid gått själv innan, och har nu gått med Grisan sen hon kom. De har också boxarna vägg i vägg o inga andra boxgrannar. Vilket har resulterat i ett jävla liv varje gång Grisan lämnar Bocka, eller man tar iväg Bocka utan Grisan. En större flock (vilket iofs kommer bli en väldigt liten flock på 6 ston) kommer nog vara bra för henne. Hon är dessutom världens socialaste häst, medans Grisan är världens osocialaste häst.
 
Och sen då, det bästa av allt, är att alla mina tre hästar får plats på samma ställe. Nikita får alltså också följa med i flytten, vilket kommer glädja barnen oerhört. Hon står visserligen bara 2 km hemifrån, men tiden (hallå 30 timmar dygn någon?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0